divendres, 13 d’agost del 2010

Principi

Continuem en la tercera edició :)

Tenia algunes idees que vos volia explicar com el menjar, el transport públic i inclús algunes nocions bàsiques de l'idioma... per tal de desconnectar un poc (viva la ironia!) vos vaig a parlar un poc  de l'activitat diaria que estic vivint des de que vaig acabar de tindre coses URGENTS que fer...per supost tinc coses que fer del curs de suec, de la tesi i del parell d'assignatures que tinc en setembre però... poc a poc!!! 

Per si algú se pregunta ací quina hora és i quin temps fa, tenim la mateixa hora que a la terreta i per ara el temps està estable...aixó vol dir que a les set del matí tenim llum i bon estar però sense el calor sofocant que tindreu allí. Jo perfectament puc anar vestida amb samarreta de manega curta i uns vaquers llargs... tot i que sempre tens que portar una manega llarga darrere per si les mosques... jo per supost també porte el paraigües! La primera setmana va ploure prou, aquesta dona gust. No sé si recorde bé però me pense que no ha caigut ni una gota!

Bé, la jornada comença a les 7 ó 7:30 del matí per tal d'arribar al curs de suec a les 9. Si penseu perqué tant prompte? Està clar que ja no tinc el cotxe a la porta de casa esperant per  anar on jo vullga... ma casa està en una zona anomenada Sundbyberg i tinc que anar a Tekniska Högskolan. Ací el transport públic és abundant però jo sempre vaig en metro (tunnelbana). Ací teniu un retrato del mapa del metro... tinc només un transbord però el trajecte al complet són mínimament uns 3o minuts...

Tunnelbana   

Les classes són de 9h a 12h en un break d'aprox. 30 minuts. El professor és simpàtic però clar a estes altures els alemanys tenen una soltura molt bona i després estem la resta ;) Jo com tinc interés m'apuntat al segon curs però primer tenim que passar l'examen del dia 28 d'agost... ja vorem!

Després tenim temps lliure (convinant entre obligacions sempre fem algo), entre les coses habituals que estem fent: un poc de turisme i sopars... La ciutat és impresionant, no puc dir res negatiu: la gent és molt cívica i cada racó és especial...tant si estàs en el centre com si estàs a les afores i veus tota la natura al teu voltant...tot sempre rodejat d'aigua... Ara estic segura, vaig triar bé! ;) No tinc cap tipus de dubte...la gent parla de l'hivern i realment tinc les meues reserves per la foscor únicament, el fred diuen que és "càlid" :S 
No sé si vos ho creureu però per ara només he visitat Gamla Stan (old town) tant de dia com de nit. Es tracta de la zona vella de la ciutat, ací teniu material gràfic: 


Gamla Stan I
Gamla Stan II
La guia parla dels gelats típics  de la zona (la massa està elaborada ací), molta dieta mediterrànea però jo a patir no he vingut ;)

Menda, lerenda i gelat ;)
D'altra banda, tema nit i tal, aquesta setmana ací hi ha una especie de festival i fan concerts per tot el centre de la ciutat... vam anar i res de bó...també s'organitzen festes varies.(en corridors, pubs, etc.) Nosaltres vam intentar anar a una discoteca (on prèviament tens que estar apuntat en llista i vam arribar quinze minuts tard per a poder entrar gratis :S) JAJAJA Algo més? Sí... aquesta és la setmana de "prova i error" però la qüestió és continuar intentant...Hui tenim una altra festa i allà que anirem (por me dona ;) La bona notícia és que tinc en la ciutat la primera visita: ha coincidit i tinc ací a la meua professora de la EOI (ella i l'home) que ella te un curs i de pas aprofitaran per a fer turisme les próximes setmanes... No obstant, el próxim dimecres ja tinc a la primera visita visita...:D Aprofitaré i rastrejaré tots els racons en Loles jejeje 

Aixó és tooot... algun dia ja podré donar més detalls... però és que realment ací estic portant vida normal... és com anar al treball, fer les coses diaries de ta casa i després aprofitar el que anomenen "AfterWork":D

Alguna proposta per a la quarta edició? Transport¿? 

NPB



3 comentaris:

  1. Jajajaja... que envidia... tu no te canses de ver ciudad eh... que cuando vaya yo... me la tienes que enseñar toda otra vez!!! Asi que mejor aprendetela muy bien!!! :D

    Y si para la próxima haces una presentacion de gente conocida y todo eso? Asi ya vamos viendo caras y esas cosas... (eixit!!! xDDD)

    Por ahora va todo bien, no dejes que otras cosas rompan esa calma y ese bienestar! ;)

    PD: Si este comentario no se publica, desisto de comentar nada mas!!!!

    ResponElimina
  2. Gràcies per comentar que ahí teniu la mateixa hora pq jo també meu havia preguntat alguna vegada, jajaja.

    Bueno, m'alegre de que tot vaja anant be i ens veem en setembre!

    adjö!

    ResponElimina
  3. Hola Noèlia!! espere que disfrutes molt la teua estada a Estocolm! besets de part meua i del fartaor d'esperit XD

    ResponElimina